Berkvens Deursystemen in Someren won op donderdag 27 juni tijdens de uitreiking van de Dutch Interactive Awards (DIA) 2019 de gouden award in de categorie B2B Commerce.

Berkvens ontving deze prijs, samen met partners Intracto en 3Dimerce, voor het compleet vernieuwde koperskeuzeplatform mijndeur.nl. De Dutch Interactive Awards zijn dé Nederlandse prijzen voor het allerbeste op het gebied van online marketing.

Het platform berkvens.mijndeur.nl laat kopers van nieuwbouwwoningen eenvoudig en geheel naar eigen smaak deursets in hun nieuwe woning samenstellen. Het is een gebruiksvriendelijk, online instrument met een unieke deurenconfigurator.

Maar de website helpt niet alleen consumenten in hun keuzeproces. Het biedt ook aannemers en/of projectontwikkelaars de nodige voordelen. Zij kunnen eenvoudig een projectspecifieke website aanmaken en daar zelf de keuzemogelijkheden en woonstijlen beheren. Voor het gemak zijn vooraf al pakketten samengesteld; kopers kunnen zo kiezen uit een aantal opties. Deze opties kunnen ze zelf nog helemaal naar eigen wens aanpassen.

Het platform maakt complexe en uitgebreide productdata beschikbaar in een gebruiksvriendelijke en snelle keuze-interface.

Berkvens biedt ruim 1.000.000 combinaties van deuren, kozijnen en klinken. Sommige keuzes worden per project vooraf bepaald in het assortiment; het gros pas tijdens de configuratie (real-time). Resultaat is een soepel keuzeproces waarbij mijndeur.nl gebruikers helpt en zorgt dat het deurmodel altijd passend is met het kozijn volgens het first time right principe. Het platform kan ook eenvoudig worden gekoppeld aan andere online woningdossiers, zoals volgjewoning en HomeDNA. Zo kan de aannemer de keuzes van bewoners op één plaats coördineren.

Dat het platform op alle gebieden succesvol is, onderstrepen de resultaten. Zo bewoog het 74% van de kopers te kiezen voor een upgrade van deuren, kozijnen en/of deurklinken. Daarnaast beoordeelt ruim 80 procent van de gebruikers mijndeur.nl met een 4 of 5 (op een schaal van 1 tot en met 5). Met de verbeterpunten die gebruikers aandragen en de data die alle transacties opleveren, wordt het platform en daarmee de gebruikservaring continu geoptimaliseerd.

De jury van de DIA roemt de gebruiksvriendelijkheid van de deurenconfigurator: "In een categorie met een grote variatie aan werk, springt deze er echt uit. In de B2B wereld gaat het om waarde creëren voor de hele keten en dit slaagt hier bijzonder goed in, zo bewijzen de cijfers. Het businessprobleem is omgevormd tot gemaksmoment en een uitgelezen kans voor upselling. En ook in technische zin is het zeer makkelijk om andere partijen aan te sluiten wat veel hoop biedt voor de toekomst."

 


Trefwoorden: berkvens deursystemen
Geplaatst

woensdag 03 juli 2019 | 08.01 uur

Laatst gewijzigd

woensdag 03 juli 2019 | 09.12 uur

Auteur

Harrie van Horik


businessclub