Financieel adviseur bij de Rabobank in tijden van de coronacrisis

Financieel adviseur bij de Rabobank in tijden van de coronacrisis

Bijna iedereen heeft op de één of andere manier last van de coronacrisis.

Of je nu ondernemer bent of in loondienst werkt óf op zoek bent naar een huis of studeert. Ook bij Rabobank Peelland Zuid hebben de coronamaatregelen impact op de manier van werken. Financieel adviseur Anouk van Beek vertelt vanaf haar thuiswerkplek hoe ze haar werkzaamheden nu uitvoert.

Hoe zien je werkdagen er sinds de coronacrisis uit?

‘Ik werk zowel thuis als op kantoor. Als financieel adviseur help ik particulieren met het afsluiten van een hypotheek of met hun verzekeringen. Zeker als het gaat om hypotheken, merk ik dat klanten persoonlijk contact nog altijd erg op prijs stellen. Ik werk dus nog steeds deels op kantoor, natuurlijk nemen we daarbij alle maatregelen van het RIVM in acht. Zo werken we met minder collega’s en voeren we gesprekken in een ruime spreekkamer. Daarnaast voer ik videogesprekken. Het lijkt net alsof je met elkaar aan tafel zit, dat werkt prima.’

Hoe bevalt het thuiswerken?

‘Ik heb geen werkkamer, ik werk beneden aan de keukentafel. Laptop erbij, gaat prima. Mijn partner werkt niet thuis, dus ik werk alleen. Het is dan ook extra fijn om af en toe op kantoor te zijn en te kunnen sparren of gewoon een praatje te maken.’

Wat voor soort vragen stellen klanten tijdens de coronacrisis?

‘We krijgen vooral vragen over uitstel van betalingen en vragen over de oplopende rente. Deze vragen zijn eigenlijk niet heel anders dan normaal, al merk ik wel dat mensen nu zoeken naar extra zekerheid. Het aantal aanvragen voor hypotheekgesprekken loopt iets terug, mensen durven nu nog geen grote stappen te nemen.’

Hoe ervaren klanten jouw dienstverlening tijdens de crisis?

‘Klanten vinden het fijn dat we nog gewoon beschikbaar zijn. Juist in deze tijden is een goede dienstverlening belangrijk. De gesprekken die ik met klanten voer, zijn vaak heel waardevol. Het is juist nu belangrijk om persoonlijk te zijn en aandacht voor elkaar te hebben.’

Hoe zie je de toekomst?

‘Het is mooi om te zien hoe snel iedereen is geschakeld naar online werken en dat geeft ons nieuwe inzichten. Het is eigenlijk een hele effectieve manier van werken, denk bijvoorbeeld aan vergaderingen. Er wordt vaak gedacht dat je daarvoor echt met elkaar in een ruimte moet zijn, maar het blijkt nu met de juiste afspraken prima online te kunnen. Ik kan me voorstellen dat we, ook na deze crisis, vaker digitaal werken.’

Meer weten? Op www.rabobank.nl/particulieren/corona is meer te lezen over de dienstverlening en maatregelen van de Rabobank in tijden van corona.