SIRIS.nl

Uitslag tevredenheidsonderzoeken dienstverlening en wonen gemeente Someren

In 2020 heeft de gemeente Someren een burgertevredenheidsonderzoek en klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd over de dienstverlening en wonen in de gemeente.

Het gemiddeld rapportcijfer was een 7,5. 

Hieronder kunt u lezen waar goed op werd gescoord en waar de gemeente in gaat verbeteren.

Greep uit de positieve punten

Vriendelijke receptionistes/telefonistes
Korte wachttijden bij bezoek aan het gemeentehuis
De website wordt goed bezocht
Zaken zijn eenvoudig online te regelen en terug te vinden
Vertrouwen in de wijze van besturen van de gemeente
Men voelt zich veilig en thuis in de buurt
Er zijn voldoende voorzieningen

Verbeter- en aandachtspunten

Verbeteren terugbelverzoeken
Verbeteren ontvangstbevestiging
Snellere afhandeling van e-mails
Men wil graag meer geïnformeerd en betrokken worden, maar liever niet via bijeenkomsten
Overzichtelijkere website
Promoten apps zoals BuitenBeter en Blink (afval)

De gemeente is al gestart met de uitslagen van de onderzoeken om gericht een verbeterslag te maken.